СЛАСНА ПОЉА - Немања Милићевић, Крушевац
Жанр: роман, I издање 2015.
192 стране, броширан повез
ИСБН - 978-86-7343-270-0

,,Сласна поља'' - есејистички трилер који представља експлозивну комбинацију искључивости емоција, мотива, жеља и намера, и који нас приближава ''бит'' генерацији.

Нејасно мотивисан, неименовани религиозни покорник у највећој тајности планира бекство из тоталитарног система орвеловског типа. Успева да напусти наметнутост, свет туђе воље у коме је живео и радио, мислећи да се ослободио.

Усхићен, пробија на другу страну, у земљу која не постоји, које нема, и бива ухваћен у замку димензије у којој се без реда преплићу културе и цивилизације, сан и јава, срећа и туга, добро и зло, пролазност и вечност, живот и смрт… Почетно одушевљење се развејава и он постаје све изгубљенији и очајнији. Прешао је и прошао много, отишао далеко, али није успео да изађе из света сопствених сумњи који, испоставиће се, нема граница. Упознаје земљу у којој најузвишенији представници светлости и таме заиста постоје, и оба се боре за признање у главном јунаку. Дуго ишчекивана слобода постаје крајње сумњива. Како га точкови ружичасте друмске крстарице носе напред, све више увиђа да је запоседнут. Његова радозналост да сазна ко је редитељ халуцинаторне драме у којој игра главну улогу, чије невидљиво присуство осећа, нараста упоредо са очајем. Постаје и прогоњен и прогонитељ.

 

Унутрашња и спољашња драматика радње је приказана из перспективе младог протагонисте којег од самог почетка карактерише оштра подвојеност. Током надреалне авантуре, свако вањско, ослобођено чулно искуство се супротставља оном потиснутом, унутрашњем, духовном. Тако да упоредо са спољним елементима радње, тече и она у самом путнику. Аутор чини јасним неизбежност сукоба двају екстрема у сваком човеку односно дуализам добра и зла.

Писац је у главном лику спојио религиозност и љубав са апостатизмом, сексом, алкохолом, дрогама и злочинима. Комплексна радња се не може језгровито сажети нити стилски тачно одредити, што читаоцу доноси непредвидљивост догађаја и микс књижевних жанрова и епоха. Својом неконвенционалношћу, без реда пролази кроз епохе романтизма, импресионизма, надреализма и пост-модерне, кроз које се преплићу книжевне подврсте. Па тако текст обилује тајанствено постављеним симболима и сталним унутрашњим превирањима, типично симболистичком и психолошком жанру, а кроз путешествије и промискуитетност двадесетседмогодишњака упорно нас држи у оквирима авантуристичког и еротског романа.

Али бар једно има обележја сталности - не може се ни са приближном сигурношћу претпоставити шта ће се догодити на следећој страници.